Konzultácie: každý deň podľa potreby Plan_prace_vychovneho_poradcu__2023_2024_2025.pdf
STREDNÁ ODBORNÁ ŠKOLA HOTELOVÁ HORNÝ SMOKOVEC 17026,
VYSOKÉ TATRY
P L Á N P R Á C E
výchovnej poradkyne v školskom roku 2024 / 2025
Plán práce výchovného poradenstva vychádza z hlavných úloh SOŠ hotelovej v Hornom Smokovci na rok 2024/2025, z Pedagogicko-organizačných pokynov na rok 2024/2025 a je v súlade s vyhláškou MŠ SR o výchovnom poradenstve.
Základným obsahom výchovného poradenstva je formovanie osobnosti adolescenta, nadobudnutie stabilného pocitu vlastnej identity, nezávislosti, vyjasňovania životných cieľov, hodnôt a uplatnenie sa v spoločnosti a na pracovnom trhu.
Výchovný poradca bude zabezpečovať služby:
- Žiakom - monitorovať zmeny v správaní, zabezpečovať osvetovo-preventívne aktivity, sprístupňovať poradenskú službu, osobitnú pozornosť venovať problémom vyskytujúcim sa v triedach, koordinovať pomoc žiakom
- Triednym učiteľom a ďalším pedagogickým pracovníkom – poskytovať poradenstvo pri riešení konfliktných alebo iných mimoriadnych situácií, zabezpečovať spoluprácu s inštitúciami, venovať starostlivosť žiakom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- Rodičom - sprostredkovať pedagogické, psychologické, sociálne, psychoterapeutické, reedukačné služby (na požiadanie rodičov), informovať rodičovskú radu o aktuálnych problémoch
- Centrum pedagogicko-psychologického poradenstva prevencie - organizačne pripraviť psychologické vyšetrenia, konzultovať závery a odporúčania z psychologického vyšetrenia u problémových žiakov, zúčastňovať sa na odborných seminároch.
Konzultačné hodiny výchovného poradcu
- Nepárny týždeň: ráno 7.00 - 7.45 hod.
- Párny týždeň: ráno 7.00 - 7.45 hod., v piatok 10.40 -13.00 hod.
- Podľa potreby žiakov, rodičov a pedagógov na SOŠH v Hornom Smokovci 17026
Hlavné úlohy výchovného poradcu
Poskytuje metodickú a informačnú pomoc pedagogickým pracovníkom školy a zákonným zástupcom dieťaťa.
- Usmerňovať a koordinovať výchovno-poradenskú a informačnú činnosť pedagogických pracovníkov pri sledovaní a hodnotení vývinu žiakov, pri utváraní podmienok pre zdravý psychický a sociálny vývin v procese výchovy a vzdelávania v škole.
- V spolupráci s triednymi učiteľmi venovať starostlivosť žiakom so špeciálnymi schopnosťami a potrebami. Sledovať prípady záškoláctva, neospravedlnenej absencie a disciplinárnych problémov.
- Osobitnú pozornosť venovať žiakom 1.ročníka z pohľadu adaptácie na stredoškolské štúdium.
- Oboznamovať žiakov s dokumentmi týkajúcimi sa ľudských práv detí (Dohovor o právach dieťaťa).
- Venovať pozornosť žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia a slabo prospievajúcich.
- Viesť evidenciu a venovať sa žiakom s rôznymi poruchami správania a vzdelávania.
Na škole už tretí rok pracuje inkluzívny tím a sociálny pedagóg.
- Priebežne zisťovať vývoj profesijnej orientácie v jednotlivých ročníkoch.
- Spolupracovať s triednymi učiteľmi a majstrami odborného výcviku a hlavným majstrom a učiteľom pre duálne vzdelávanie
- Poskytovať individuálne konzultácie žiakom, ich zákonným zástupcom pri riešení výchovných a vzdelávacích problémov.
- Zabezpečovať besedy, prednášky a návštevy filmových a divadelných predstavení, ktoré súvisia s výchovno-vzdelávacím procesom, týkajúcich sa problémov dospievania a výchovy k manželstvu a rodičovstvu (v spolupráci s vyučujúcimi a triednymi učiteľmi) a v súlade s úlohami Národného programu boja proti obchodovaniu s ľuďmi, realizovať besedy.
- Riešiť otázky narkotizmu, alkoholu a návykových látok, podieľať sa na plnení úloh Národného programu boja proti drogám.
- Spolupracovať s výchovnými poradcami základných škôl.
- Spolupracovať s riaditeľom školy, zástupkyňou riaditeľa a koordinátorom protidrogovej prevencie.
- Spolupracovať s Centrum poradenstva a prevencie Poprad.
- Viesť nástenku o aktuálnych informáciách o možnostiach štúdia na VŠ.
- Organizovať pre žiakov besedy so zástupcami VŠ o podmienkach štúdia a o prijatí na VŠ
- Nahlasovanie neospravedlnenej absencie nad 15 hodín u žiakov s povinnou školskou dochádzkou OÚ - odboru sociálnych vecí a rodiny, prípadne obecnému úradu v mieste trvalého bydliska dieťaťa.
- Účasť na školeniach a zasadnutiach zaoberajúcich sa problematikou VP
- Viesť evidenciu výchovných opatrení všetkých žiakov školy a prihlášok žiakov na
Vysoké školy.
- Viesť evidenciu žiakov so zníženou pracovnou schopnosťou - zdravotným
znevýhodnením a poruchami správania.
- Spolupracovať s rôznymi subjektmi a inštitúciami, ktoré sa podieľajú na výchove
a vzdelávaní.
Výchovné poradenstvo bude najmä:
- zabezpečovať komplexný poradenský servis (metodickú činnosť pre pedagogických pracovníkov školy, informačnú a poradenskú činnosť pre pedagogických pracovníkov, rodičov a žiakov),
- monitorovať výchovno-vzdelávacie problémy žiakov,
- venovať osobitnú pozornosť žiakom z prostredia ohrozeného sociálnou patológiou (delikvencia, šikanovanie, kriminalita, fyzické násilie, podporovať u žiakov rozvoj sebaúcty a úcty k druhým prostredníctvom rozvíjania komunikácie, sebapoznania, sebaúcty a sebaovládania, ktoré pokladáme za jeden z predpokladov uplatňovania ľudských práv, profesionálna výchova je základom pre výchovu k ľudským právam), realizácia aktivít, organizovanie besied, prieskumná činnosť,
- iniciovať preventívne aktivity a koordináciu prevencie ako integrálnej súčasti
výchovno-vzdelávacieho procesu,
- žiakom a ich zákonným zástupcom poskytovať preventívno-výchovné
konzultácie,
- v oblasti výchovného poradenstva budeme vytvárať podmienky pre psychologicko-poradenskú činnosť a pokiaľ to bude aktuálne sledovať realizáciu poradenských, reedukačných a psychologicko-terapeutických doporučení
Plán výchovného poradcu 2024/2025
SEPTEMBER
1.Kompletizácia plánu na šk. rok 2024/2025 a doplnenie evidencie žiakov s podporným opatrením a podpísanie žiadostí .
2. Psychosociálny tréning „Ako sa učiť „pre žiakov prvého ročníka
3. Pripraviť podmienky pre činnosť výchovného poradcu, samostatná miestnosť, úloha v plnení, možnosť sa zúčastňovať na výchovnom poradenstve.
4.Doplnenie kabinetu výchovného poradenstva odbornou literatúrou, propagačnými materiálmi.
5. Vypracovať plán práce výchovného poradenstva a predložiť ho na schválenie riaditeľovi školy, zavedenie konzultačných hodín a preštudovať pedagogicko-organizačné pokyny MŠ SR na školský rok 2024/2025.
6. Pripraviť nástenku výchovného poradenstva.
7. Zaviesť a systematicky dopĺňať osobitnú evidenciu žiakov s problémami v učení, v osobnostnom vývine, v správaní, žiakov nadaných a talentovaných.
8. Pripraviť dohodu o návykových látkach pre žiakov 1. ročníkov medzi školou a zákonným zástupcom /na podpis riaditeľ/. Odovzdané pre triedy 1.HA, 1.A,1.B
9. V pravidelných intervaloch triedny učiteľ anonymne monitoruje prejavy šikanovania. Žiaci môžu anonymným spôsobom upozorniť učiteľa na daný problémém. Urobíme tzv. „Bútľavú vŕbu“ krabicu“, aby mohli žiaci nejaké problémy odovzdať anonymne a raz za mesiac otvoriť.
10. Triedny učiteľ monitoruje počas celého roka možné negatívne vplyvy, nosenie omamných látok do školy v prípade podozrenia tento problémém rieši na úseku výchovného poradenstva a s vedením školy.
11. 17.9.2024 sa výchovná poradkyňa zúčastní webinára „Dysgrafia - ako to vidí žiak a ako mu môžeme pomôcť."
12. 24.9.2023 Informácia výchovného poradcu- Komisár pre deti -otvoril novovzniknuté
detašované pracoviská zaoberajúce sa ochranou práv dieťaťa/ nástenka výchovného poradcu a informácia pre učiteľov zborovňa + príloha v pláne práce výchovnej poradkyne.
13. Účasť výchovnej poradkyne na porade v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Poprade dňa: 27.9.2024
14.Príprava nového osobného dotazníka pre žiakov tried prvého ročníka 1.HA, 1.A,1.B, a ostatných pomoc pre ASC agendu, odovzdané triednym učiteľom týchto tried.
15. Príprava dokumentov: 1. Žiadosť o podporné opatrenia- odovzdajú podpísané rodičia
2. Návrh na vzdelávanie žiaka so špeciálno-vzdelávacími
potrebami v strednej škole
4. Urobiť sumár týchto žiakov z jednotlivých tried na SOŠH
16.Informatívny súhlas žiakov každého ročníka s bezpečnosťou v školských priestoroch, pri presunoch a školských akciách - triedny učitelia a učiteľ telesnej výchovy pri lyžiarskych a účelových cvičeniach.
17.Používať už vypracovanú pomôcku pre všetkých učiteľov a rodičov - Vývinové poruchy a ich pomenovanie a pomoc týmto študentom /výchovná poradkyňa/.
18.Voľba novej školskej rady na SOŚH v Hornom Smokovci do konca septembra zvolený žiaci budú na nástenke výchovného poradcu a na stránke školy.
19. Škola sa zapojila a už aj realizuje projekt ERAZMUS /Portugalsko a Brno/.
20. Rodičovské združenie 18.9.2024 a voľba zástupcu do rady školy.
OKTÓBER
1. Osobitnú pozornosť venovať žiakom prvého ročníka z dôvodu ich adaptácie na odbor a povolanie, prispôsobovanie sa na nové podmienky v škole a na OV.
2. Individuálna konzultačná činnosť podľa potreby žiakov, zaznamenávať každé sedenie, prípadná pomoc pri riešení problému./ zavedený zošit výchovného poradcu/.
3. Účasť na burze škôl 02. 10. 2024 (streda) – Kam na vysokú Prešov, Športová hala Hotelovej akadémie v Prešove.
4.Medzinárodný veľtrh práce EURES JOB DAY Prešov M ARÉNA 3.10.2024
5. Burza informácií a stredných škôl v Poprade-10.10.2024 Súkromná stredná odborná škola služieb Poprad.
6. Prerokovanie úloh výchovného poradenstva s vedúcimi predmetových komisií na škole so zameraním na konkrétne problémy.
7. V spolupráci s triednymi učiteľmi založenie evidencie problémových žiakov, ich prípadne odporúčanie na vyšetrenie v CPPP a založenie agendy správ a žiadostí žiaci. škola zapojila do projektu Národný projekt pomáhajúci profesiám. Na škole sú 1 pedagogický asistenti a sociálny pedagóg, digitálny koordinátor.
8. Spolupráca so školským podporným tímom / stretnutia každý utorok/.
9. Organizovanie záujmových krúžkov. Na škole budú v školskom roku 2024/2025 pracovať tieto krúžky: Cestuj s nami Bc. Marek Pajer, Prvá pomoc v praxi PaedDr. Silvia Kiššová
10. Monitoring v IV.A, IV.B triedach pre vysokoškolské štúdium. Uskutočniť
prieskum žiakov ašpirujúcich na vysokoškolské štúdium v maturitných triedach.
11. 22.10.2024 p. Barillová Centrum poradenstva a prevencie -kariérne poradenstvo Poprad zúčastnia sa žiaci 3.A a 4.B
12. Zosúladiť prihlášky na maturitné skúšky pre žiakov 4.A, 4.B
13. Stretnutie už novozvolenej školskej rady na škole s predsedom a s riaditeľom školy
PaedDr. Pavlom Hudačekom, prerokovanie požiadaviek študentov na škole.
14. Individuálne konzultácie so žiakmi - riešenie problémov
NOVEMBER
1. Spolupracovať s majstrami odborného výcviku pri zabezpečení systematickej starostlivosti u zlyhávajúcich žiakov, ktorí vymeškávajú odbornú prax na závodoch.
2. Zisťovanie termínov odosielania prihlášok na štúdium na vysokých školách. Pomoc od výchovnej poradkyne materiály z jednotlivých VŠ.
3. Monitorovanie žiakov závislých na fajčení. Dôrazne kontrolovať aj elektrické cigarety a nikotínové vrecúška. /Triedny učitelia/. Dotazník pre žiakov a jeho spracovanie.
4. Na hlavnej nástenke prézentacia témy fajčenie, premietanie filmov s problematikou negatív fajčenia.
5. Účasť výchovnej poradkyne na porade výchovných poradcov v Poprade.
6. Spolupráca s úradom prace a sociálnych vecí, potvrdenie o plnení povinnej školskej dochádzky podľa paragrafu 2 ods.3 zákona č.201/2008 Z. z. o náhradnom výživnom.
7. Individuálne konzultácie so žiakmi - riešenie problémov.
DECEMBER
1. Uskutočniť prieskum adaptácie na odbor a povolanie.
2. Poskytovať individuálne konzultácie a rady podľa povahy problémov.
3. Cechovanie žiakov 1.ročníka, prijímanie do stavu v odbore kuchár, čašník, cukrár, hotelová akadémia trieda 1.HA, 1.A,1.B
4. Zabezpečiť sviatočnú vianočnú výzdobu v škole. Spolupráca jednotlivých triednych učiteľov aj spolupráca rady študentov na škole.
5. Výchovný koncert alebo návšteva ľadového domu na Hrebienku./triedny učitelia jednotlivých tried.
6. Dotazník pre žiakov 1. ročníkov zameraný na šikanovanie /spracovať a vyhodnotiť/.
7. V triedach 1.A,1.B,1.HA - pre žiakov premietnuť výchovno-vzdelávacie dokumenty CD „Až do dna“ vo vyšších ročníkoch- Vplyv pitia alkoholu počas tehotenstva na vývin plodu, Riziká pitia alkoholu z neoverených a pochybných zdrojov, ktoré poskytlo občianske združenie Športom proti drogám.
JANUÁR
1. Pomoc pri evidencii prihlášok aj elektronických prihlášok na vysoké školy a dohliadnuť na správne a presné vyplnenie prihlášok na VŠ.
2. Spolupráca so sociálnými kurátormi z OÚ Poprad.
3. Vypracovať opatrenia pre prácu so žiakmi neprospievajúcimi po polročnej klasifikačnej porade, problémy v škole, učenie sa.
4. Prednáška- Dobrovoľní horský vodcovia Vysokých Tatier- oslovenie predsedu dobrovoľných členov horskej služby p. Mgr. Františka Mrázika a práca na horskej službe.
5. Účasť vybratých žiakov z jednotlivých ročníkov na výstave Incheba Bratislava.
6. Na nástenke v rámci environmentálnej výchovy prezentovať separácia odpadu, bio odpad európska legislatíva.
7. Konzultačná a poradenská činnosť
FEBRUÁR
1. Analýza výchovno-vyučovacích výsledkov za 1.polrok
2. Konzultácie s rodičmi neprospievajúcich žiakov s cieľom vzájomnej spolupráce pri riešení
neprospechu.
3. Účasť žiakov končiacich maturitných tried na dňoch otvorených dverí vysokých škôl.
4. Priebežná konzultačná činnosť s problémovými žiakmi.
5. Duševné zdravie na SŠ (zodpovední triedny učitelia na triednických hodinách).
6. Zorganizovanie prednášky na tému kriminalita mladistvých a ich trestnoprávna zodpovednosť pre žiakov druhých tretích ročníkov, mestský policajt Marek Solčanský a Major Mgr. Pavol Jati
7. Konzultačná a poradenská činnosť
MAREC
1. Konzultačná a poradenská činnosť.
2. Účasť žiakov na besede so spisovateľmi, marec mesiac knihy, knižnica Starý Smokovec /p. Kapustová vedúca odboru kultúry vo Vysokých Tatrách.
3. Evidencia prihlášok žiakov, ktorí si dali žiadosti na jednotlivé vysoké školy.
4. Konzultácie s rodičmi neprospievajúcich žiakov s cieľom vzájomnej spolupráce pri riešení
problémov s prospechom a slabou dochádzkou pred trištvrte ročnou klasifikáciou.
5. Exkurzie podľa plánu predmetových komisií /návšteva jednotlivých hotelov vo Vysokých
Tatrách, exkurzia Bio farma Východná, Danubius Gastro Bratislava./
6. Beseda na tému“ Zvládanie záťažových situácií a stresu „(zodpovední triedny učitelia).
7. Aktivity k Medzinárodnému dňu boja proti rasovej diskriminácii (21.3.)
APRÍL
1. Prednáška o finančnej gramotnosti. /Vyučujúci ekonomických predmetov/.
2. Zabezpečiť enviromentálnu výchovu v jednotlivých predmetoch.
3. Prednáška spojená s besedou : Profesijne informácie, postup pri zaevidovaní sa absolventov na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny. Źiaci tretích ročníkov. P. Kolárová z úradu práce.
4. Aktivity ku Svetovému dňu zdravia (4.4.) – beseda Zdravý životný štýl.
5. Priebežná konzultačná činnosť s problémovými žiakmi.
MÁJ
1. Príprava žiakov maturitných tried na maturitné skúšky a končiacich žiakov tretích tried na záverečné skúšky z hľadiska zvládnutia stresových situácií.
2. Aktivity ku Svetovému dňu bez tabaku (31.5.) Nástenka VP
3. Účasť výchovnej poradkyne na porade výchovných poradcov v Poprade.
4. Účasť na príprave maturitných skúšok (zodpovední všetci vyučujúci) a pomoc žiakom končiacich ročníkov.
JÚN
1. Konzultácie s rodičmi neprospievajúcich žiakov s cieľom vzájomnej spolupráce pri riešení problémov s prospechom a slabou dochádzkou pred koncoročnou klasifikáciou.
2. Vyhodnotenie činnosti na úseku výchovného poradenstva na koncoročnej klasifikačnej porade.
3. Návrhy učiteľov a majstrov odborného výcviku zakomponovať do plánu práce výchovného poradcu na školský rok 2025/2026.
4. Zhodnotenie činnosti výchovného poradcu.
5.Zhodnotenie jednotlivých akcií a návrhy plánu na ďalší šk. rok. 2025/2026
Plán práce je otvorený a v priebehu roka sa bude dopĺňať o ponúkané resp. žiadané akcie.
V Hornom Smokovci 18.9.2024
_________________________________
Mgr. Darina Jatiová
výchovná poradkyňa
________________________________
PaedDr. Pavol Hudaček
riaditeľ SOŠH Horný Smokovec
Materiály výchovného poradenstva
● Výchovný poradca v školskom systéme pedagogicko - psychologického poradenstva
● Metodický pokyn OŠ ŽSK č.2/2005-021 zo dňa 22.júla 2006 o optimalizácii a humanizácii práce výchovného poradcu strednej školy
● Metodický materiál MŠ SR - Výchova a vzdelávanie žiakov s vývinovými poruchami učenia v základných a stredných školách
● Metodický materiál ŠPÚ - Žiak s poruchami správania v základnej a strednej škole)
● Metodický materiál ŠŠI - Školská integrácia
● Adresár poradenských, výchovných a preventívnych zariadení
● Sociálne poradenstvo, sociálnoprávna ochrana detí a sociálna kuratela
● Adresár vysokých škôl v Slovenskej republike (ppt., 117 kB)
● Zásady prijímania žiakov na vysoké školy v akademickom roku 2023/2024
● Metodické usmernenie č. 15/2006-zo 7. júna 2006, ktorým sa upravuje postup hodnotenia a klasifikácie žiakov stredných škôl v Slovenskej republike
Práva rodičov
● Rodičia majú právo na to, aby ich deti boli vzdelávané bez diskriminácie. Sú povinní pri ich vzdelávaní rešpektovať iných.
● Rodičia majú právo na to, aby boli považovaní za primárnych vo vzdelávaní detí. Ich povinnosťou je pristupovať zodpovedne k svojim deťom.
● Rodičia majú právo vyjadrovať sa k aktivitám školy. Povinnosťou rodičov je byť partnermi škole.
● Rodičia majú tiež právo na prístup k informáciám o ich deťoch v škole. Naopak, ich povinnosťou je poskytovať informácie o ich deťoch škole.
● Rodičia majú právo na to, aby školský systém rešpektoval duchovné a kultúrne zásady. Ich povinnosťou je viesť svoje deti k tomu, aby rešpektovali iných ľudí a ich presvedčenie.
● Rodičia majú právo ovplyvňovať politiku škôl svojich detí. Ich povinnosťou je byť osobne zodpovední za školy svojich detí.
● Rodičia a ich asociácie majú právo, aby s nimi občianske autority na všetkých úrovniach konzultovali prípravu vzdelávania. Ich povinnosťou je tieto demokratické reprezentatívne organizácie podporovať.
● Rodičia majú právo na bezplatné školské vzdelávanie detí. Sú povinní venovať čas školám svojich detí.
● Majú právo na to, aby bola zabezpečená vysoká kvalita verejnej prípravy vzdelávania zodpovednými autoritami. Ich povinnosťou je pomáhať zlepšovať schopnosti týchto autorít ako primárnych vzdelávateľov a partnerov v partnerstve rodina - škola.
4. septembra 2023
Komisár pre deti otvoril novovzniknuté detašované pracoviská Úradu komisára pre deti.
Pracoviská zaoberajúce sa ochranou práv dieťaťa teda okrem Bratislavy nájdete aj v Košiciach, Prešove, Zvolene, Ružomberku a Trenčíne.
Zriadeniu pracovísk v regiónoch Slovenska sa venoval komisár pre deti už v úvode svojho funkčného obdobia s cieľom priblížiť agendu ochrany práv detí čo najbližšie k deťom samotným, ale aj z dôvodu zabezpečenia účinnejšieho monitorovania dodržiavania práv detí. Doposiaľ fungovalo od septembra 2021 len jedno detašované pracovisko v Prešove.
„Otvorenie našich pracovísk v ostatných regiónoch Slovenska považujem za mimoriadne významný krok v ochrane práv detí. Od začiatku mojej činnosti vo funkcii komisára pre deti som sa snažil s deťmi veľa rozprávať a stretávať ich priamo v regiónoch, kde som absolvoval množstvo návštev či besied na školách, v centrách pre deti a rodiny a iných zariadeniach. Nové detašované pracoviská vytvárajú priestor pre spájanie odborníkov pracujúcich s deťmi a teda práca priamo v regiónoch nám môže priniesť efektívnejšiu identifikáciu a riešenie systémových problémov v oblasti detských práv vzhľadom na špecifiká jednotlivých regiónov,“
vysvetlil komisár pre deti Jozef Mikloško.
Kontakt
Úrad komisára pre deti
Odborárske námestie 3
811 07 Bratislava
IČO: 50159399Tel.: +421 (0)2/ 32 19 16 91
Fax: +421 (0)2/32 19 16 99
E-mail: info@komisarpredeti.skKontakt pre médiá
Ing. Mária Gregušová
Mobil: +421 (0) 947 928 764
Email: media@komisarpredeti.skÚradné hodiny: 9:00 – 15:00
Detašované pracovisko Trenčín
Ľudovíta Stárka 2202
911 05 Trenčín
Tel: +421 948 917 027Úradné hodiny: 7:30 – 15:30
Detašované pracovisko Zvolen
V.P.Tótha 17
960 01 Zvolen
Tel: +421 948 899 796Úradné hodiny: 7:30 – 15:30
Detašované pracovisko Ružomberok
A. Bernoláka 12
034 01 Ružomberok
Tel: +421 940 609 318Úradné hodiny: 7:30 – 15:30
Detašované pracovisko Prešov
Námestie legionárov 5
080 01 Prešov
Tel: +421 948 120 894Úradné hodiny: 7:00 – 11:00
Detašované pracovisko Košice
Františkánska 5
040 01 Košice
Tel: +421 948 912 723Úradné hodiny: 8:30 – 15:00