• Kvalita vo vzdelávaní

        • Národný projekt:

          Zavedenie manažérstva kvality v odbornom vzdelávaní a príprave a vzdelávaní dospelých

          Kód projektu: 401402DVJ4

          Obdobie realizácie: 2024 - 2026

          Finacovanie: Program Slovensko

          Kód výzvy: PSK-MSVVS-005-2023-NP-ESF+

          Kontakt: kvalita.sos.smokovec@gmail.com

          Kvalitné vzdelávanie predstavuje kľúčový nástroj na zabezpečenie spoločenského rozvoja, hospodárskeho rastu a stability. Z uvedeného dôvodu predstavuje zvyšovanie kvality OVP a  ĎV nielen verejný záujem, ale aj strategický cieľ. Systémy riadenia kvality umožňujú sústrediť pozornosť na jednotlivé nedostatky v kvalite a ich efektívnu elimináciu.

          V uplynulých desaťročiach získava zabezpečovanie a zvyšovanie kvality stále väčší význam pre inštitúcie poskytujúce OVP a ĎV aj pre školské orgány v celej Európe. Boli zavedené rôzne postupy pre hodnotenie kvality na úrovni inštitúcií aj poskytovateľov vzdelávania.

          Ako pilotná škola sa chceme stať príkladom pre iné školy na Slovensku. Naš škola sa tak stáva inšpiráciou pre ostatné školy, ktoré môžu neskôr implementovať podobné prístupy. 

          Keď hovoríme o kvalite vzdelávania, pýtame sa, či škola napĺňa stanovené ciele a očakávania žiakov, zamestnancov, ako aj rodičov, zamestnávateľov a širšieho okolia. Hodnotiť kvalitu znamená stanoviť si oblasti vzdelávania a ukazovatele kvality, ktoré umožňujú presne opísať aktuálny stav, ako aj progres v zabezpečovaní a zvyšovaní kvality odborného vzdelávania a prípravy (ďalej len „OVP“) v jednotlivých školách.

          Európsky referenčný rámec pre zabezpečovanie kvality odborného vzdelávania (EQAVET) definoval oblasti kvality, ich kritériá a indikátory (ukazovatele). Na tomto základe následne vznikol európsky nástroj zabezpečovania kvality - vzájomné hodnotenie (z angl. peer review). Hlavným cieľom metódy vzájomného hodnotenia je podpora trvalého rozvoja kvality. Oblasti kvality zohľadňujú rôznorodé podmienky a potreby škôl a pomáhajú im jasne špecifikovať, na čo sa vo svojom úsilí o neustále zlepšovanie zamerať..

          Vzájomné hodnotenie je proces hodnotenia založený na kombinácii sebahodnotenia a externého hodnotenia. Hodnotiteľmi sú odborníci s podobným zameraním a skúsenosťami v úlohe “kritického priateľa” s cieľom podporiť rozvoj kvality OVP v hodnotenej škole. Proces vzájomného hodnotenia zahŕňa: 

          ● sebahodnotenie školy, 

          ● hodnotiacu návštevu, 

          ● správu zo vzájomného hodnotenia, na základe ktorej si škola vypracuje 

          ● akčný plán zlepšovania (ďalejj len “APZ”).

  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje
  • Sledujte nás